Universitat Rovira i Virgili

Edicions anteriors. Educació Infantil

Dissabte, 2 de febrer de 2008

JORNADA MARTA MATA I GARRIGA

Servar la Memòria, Afermar la Identitat



Promoure la comprensió profunda i global de l'ensenyament.
Facilitar eines per a un apropament positiu entre el discent i la tasca docent.
Afavorir el coneixement de professionals docents que han estat i són referents de l'educació.
Afavorir la xarxa interdisciplinària de docents.
Generar des de la mateixa xarxa propostes pedagògiques i experiències escolars que afavoreixin la formació dels futurs docents.
Donar a conèixer bones pràctiques en educació.


Dissabte, 14 de febrer de 2009

I JORNADA D’EDUCACIÓ INFANTIL TERRES DE L’EBRE



Facilitar entorns on es creïn activitats d'interès i significatives per a l'alumnat
Compartir experiències didàctiques motivadores i innovadores.
Adaptar les matèries intrumentals als nous currículums.
 


Dissabte, 6 de febrer de 2010

II JORNADA D'EDUCACIÓ INFANTIL TERRES DE L'EBRE

Projecte de vida. Projecte de centre. Projecte personal



Facilitar entorns on es creïn activitats d'interès i significatives per a l'alumnat.
Compartir experiències didàctiques motivadores i innovadores.
Proposar millores educatives basades en el projecte


Dissabte, 19 de febrer de 2011

III JORNADA D’EDUCACIÓ INFANTIL TERRES DE L’EBRE

L’Escola Infantil Creativa



Potenciar les capacitats imaginatives creatives.
Conèixer propostes creatives d'aplicació a l'aula d'educació infantil.
Proposar recursos per desenvolupar la capacitat creativa de l'alumnat, per augmentar la capacitat per produir noves idees, i per enriquir l'experimentació, la vivència i la fantasia.
Superar la rutina.
 


Dissabte, 25 de febrer de 2012

IV JORNADA D'EDUCACIÓ INFANTIL TERRES DE L'EBRE

Lectoescriptura a l’Aula



Lectoescriptura a l'aula
 


Dissabte, 23 de febrer de 2013

V JORNADA D'EDUCACIÓ INFANTIL TERRES DE L'EBRE

Habilitats Matemàtiques Bàsiques



Habilitats matemàtiques bàsiques
 


Dissabte, 22 de febrer de 2014

VI JORNADA D'EDUCACIÓ INFANTIL TERRES DE L'EBRE

Espais Creatius a l’Educació Infantil

Desenvolupar capacitats comunicatives personals i de grup.
Experimentar les possibilitats creatives i expressives.
Desenvolupar idees i projectes.
Utilitzar metodologies de treball dinàmiques, integradores i aplicables a l'aula.
Sensibilitzar i adquirir coneixements i habilitats de suport vital bàsic.


Dissabte, 28 de febrer de 2015

VII JORNADA D'EDUCACIÓ INFANTIL TERRES DE L'EBRE

Tradició i Cultura a l’Educació Infantil

Difondre i comunicar les aplicacions educatives de diversos aspectes relacionats amb la
tradició i la cultura.
Promoure propostes educatives adreçades a nens i nenes d'educació infantil basades en
Desenvolupar habilitats cognitives relacionades amb el temps històric.
Conèixer la cultura popular.
Conèixer els museus de la demarcació.
Incentivar la curiositat infantil i la creativitat.
Formar en valors ciutadans.


Dissabte, 20 de febrer de 2016

VIII JORNADA D'EDUCACIÓ INFANTIL TERRES DE L'EBRE

Metologies Globalitzadores i Treball Competencial

Aportar criteris que facilitin la manera d'ensenyar des d'una perspectiva global, crítica i
fonamentada.
Promoure la reflexió entorn la globalització.
Ajudar a que l'escola esdevingui un organisme viu, significatiu i participatiu, un lloc
d'intercanvi, de diàleg i de convivència.
Desenvolupar el pensament creatiu.
Contribuir a la construcció del món interior dels infants.


Dissabte, 18 de febrer de 2017

IX JORNADA D'EDUCACIÓ INFANTIL TERRES DE L'EBRE

L’Espai que Educa



Donar a conèixer la metodologia de treball per ambients.
Aportar experiències pràctiques de diferents entorns educatius relacionats amb el treball per ambients dins d'un espai educatiu.
Reflexionar sobre com influeix el treball per ambients en el disseny d'un espai educatiu.


Dissabte, 24 de febrer de 2018

X JORNADA D'EDUCACIÓ INFANTIL TERRES DE L'EBRE

Tu, Jo i els Altres: Una Mirada Sistèmica de l’Educació Infantil



Conèixer els referents sobre els que es fonamenta la Pedagogia Sistèmica.
Aprendre a observar les situacions educatives des de la mirada sistèmica.
Reflexionar i incidir en la millora de les relacions en l'àmbit escolar.
Compartir i conèixer experiències que utilitzen aquesta nova mirada de l'educació.


Dissabte, 23 de febrer de 2019

XI JORNADA D'EDUCACIÓ INFANTIL TERRES DE L'EBRE

Mirada Atenta a l’Educació Infantil

Comprendre els factors que potencien i dificulten els processos d'aprenentatge i memòria.
Entendre la importància de l'atenció i la percepció, els estats emocionals i les funcions executives en el procés d'ensenyament i aprenentatge.
Integrar eines de gestió emocional i d'educació cognitiva com a docents i educadors.
Donar a conèixer les bases de l'empatia, i aportar recursos per educar-la des de ben petits.
Aportar recursos, eines i habilitats per aconseguir que el/la docent d'infantil esdevingui competent digitalment.
Promoure l'atenció educativa a l'alumnat d'educació Infantil en el marc d'un sistema educatiu inclusiu.


Dissabte, 15 de febrer de 2020

XII JORNADA D'EDUCACIÓ INFANTIL TERRES DE L'EBRE

Aliances amb l’Entorn

La "XII Jornada d'Educació Infantil Terres de l'Ebre" vol fer difusió als centres educatius de com
desenvolupar projectes establint aliances amb institucions. La finalitat d'aquests projectes
educatius ha de permetre la innovació i la qualitat de les accions que es duguin a terme per
aconseguir que l'alumnat d'educació infantil assumeixi les capacitats proposades esdevenint
projectes de referència al territori en el que col·labora tota la comunitat educativa.


Dissabte, 27 de febrer de 2021

XIII JORNADA D'EDUCACIÓ INFANTIL TERRES DE L'EBRE

Mirada atenta a l’educació infantil. Arts a l’escola

La “XIII Jornada d’Educació Infantil Terres de l’Ebre” vol contribuir a donar una nova mirada als projectes artístics perquè siguin claus i incideixin en la comunitat educativa per fomentar la creativitat, la flexibilitat, la capacitat d’anàlisi, el coneixement de l’entorn, l’actitud davant l’aprenentatge i perquè proporcionin diverses eines útils per revitalitzar accions educatives. L’art és una font de coneixement que ens acosta a la nostra cultura i ens ajuda a conèixer i reconèixer el món i fixar-nos una mica més allà de l’evident. La realització de projectes artístics fa que l’alumnat se senti escoltat i pugui mostrar qui és, què vol i què l’interessa. L’art hauria de ser un exponent d’aprenentatge lliure, creatiu i significatiu que s’hauria de treballar amb l’alumnat d’educació infantil als centres educatius. A l’aprenentatge artístic, tal com diu Elliot Eisner, “hi pot haver més d’una resposta a una pregunta i més d’una solució a un problema”.


Dissabte, 19 de febrer de 2022

XIV JORNADA D'EDUCACIÓ INFANTIL TERRES DE L'EBRE

Mirada Atenta a l’educació Infantil. Els objectius de desenvolupament sostenible(ODS)

El 2015, l'ONU va aprovar l'Agenda 2030 sobre el Desenvolupament Sostenible, una oportunitat perquè els països i les seves societats emprenguin un nou camí per millorar la vida de tots, sense deixar ningú enrere. L'Agenda compta amb 17 objectius de desenvolupament sostenible, que inclouen des de l'eliminació de la pobresa fins al canvi climàtic, l'educació, la igualtat de la dona, la defensa del medi ambient o el disseny de les nostres ciutats. Cada objectiu té indicadors específics i per assolir-los tothom ha de contribuir: els governs, el sector privat, la societat civil i per suposat els docents presentant propostes didàctiques d'enfocament globalitzat al voltant dels objectius de desenvolupament sostenible (OSD).


Dissabte, 25 de febrer de 2023

XV JORNADA D'EDUCACIÓ INFANTIL TERRES DE L'EBRE

Mirada Atenta a l’educació Infantil. Aprenentatge amb sentit

L'aprenentatge amb sentit significa utilitzar els coneixements previs de l'alumnat amb la finalitat
de construir un de nou. Està basat amb la premissa de que l'activació d'un coneixement previ
ajuda a donar sentit amb un coneixement nou amb el que s'associa.
L'aprenentatge amb sentit es potencia presentant els nous continguts de manera organitzada
per poder establir connexions lògiques, utilitzant un llenguatge adient, assumint el rol del
mestre/de la mestra com a mediador entre les capacitats i l'alumnat, centrant l'aprenentatge
en l'alumnat i fer-lo responsable del mateix mitjançant un procés de preguntes que els motivi a
investigar i descobrir, utilitzant estratègies que motivin a l'alumnat per aprendre despertant la
seva curiositat i interès, fomentant l'aprenentatge en grup a través de l'intercanvi d'opinions i
coneixements individuals, adaptant les tasques a les capacitats de l'alumnat i avaluant
l'aprenentatge amb l'alumnat perquè siguin coneixedors dels seus punts forts i febles per
accedir al coneixement i aprendre a aprendre.